Een dagje Tuli park

DSC_0341We bezoeken vandaag het Tuli park. Het is heerlijk weer. Helaas laten weinig dieren zich zien.

Na een warme douche en een ontbijtje rijden we om acht uur het terrein af. Als we op de doorgaande weg komen, slaan we rechtsaf richting Tuli park. We volgen de gravelweg en rijden het park binnen. Buiten wat impala's en bushpigs, zien we weinig andere dieren. We komen bij de rivieroversteek. Precies op deze plaats ligt ook een cache. Maar helaas staat het water te hoog om de rivier door te steken. We rijden nog een stukje door het mulle zand, maar met de krokodil aan de andere kant van het water, zien we geen mogelijkheid om de oversteek te maken. We zetten de auto op een wat hoger gelegen plekje en hebben mooi uitzicht over de rivierbedding, die een stukje verderop gewoon droog ligt. Daar is echter geen mogelijkheid om aan de andere kant omhoog te rijden. We zien een kudu en wat baboons, die de rivierbedding oversteken. De krokodil is weer uit het water gekomen en ligt nu in het zonnetje aan de andere kant van het water.
We rijden terug het park uit en gaan kijken of we via een andere route het park in kunnen. Na drie kwartier rijden, zijn we bij een andere toegangspoort en rijden we het park in. Het is warm, ondanks dat er vandaag wel bewolking is. De dieren laten zich niet zo makkelijk zien. We rijden richting de Limpopo en zien onderweg struisvogels, zebra's, baboons, bushpigs en heel veel impala's. Vlakbij de Limpopo houdt de weg toch echt op; alleen nog een grote zandbak. Daar wagen we het toch maar niet op. We rijden terug, nemen nog twee andere wegen en als we voor de tweede keer de weg naar de Limpopo inrijden, zien we opeens een olifant vlak voor ons de weg oversteken. We zetten de auto nog ergens in de berm en wachten of er nog wat wild voorbij wil komen, maar helaas. Na een tijdje rijden we terug naar de camping. Op het terrein van de camping spotten we nog heel veel impala's, maar ook wat elanden en die hadden we nog niet gezien. Op het terras van ons huisje borrelen we lekker in het zonnetje. Het is nog vroeg, maar we beginnen alvast aan het avondeten, omdat we vanmiddag niets gegeten hebben. We koken in de afgesloten kookruimte en gaan op de veranda zitten om te eten. Vandaag zijn we hier alleen en dat is heerlijk rustig. We eten vanavond rijst met omelet, verse groente en heerlijke sweet-and-sour saus. Het is pas kwart over vijf als we klaar zijn met de afwas en we besluiten nog een rondje te lopen. De temperatuur is aangenaam en we gaan kijken of we nog een paar dieren kunnen spotten zo vlak voor zonsondergang. We lopen ruim een half uur en zijn terug voordat het donker wordt. De eigenaars hebben het kampvuur aangemaakt en als Michiel daar gaat kijken zit er een genet; een katachtig beest. We duiken op tijd ons bed in, want morgen staat er een lange reisdag op ons te wachten.