Wells Gray park

We bezoek de schitterende watervallen Spahats Creek Falls en Helmcken Falls. We maken een korte wandeling naar Foot Lake en en leuke fietstocht in het Wells Gray Park.

We stonden weer op een zeer rustige camping en hebben goed kunnen slapen. Het is fantastisch weer met een strak blauwe lucht, dus we ontbijten weer lekker buiten. Rond de klok van negen uur verlaten we de camping en rijden we naar Dutch Lake. Helaas kunnen we de cache die daar ligt niet vinden. In het bezoekerscentrum van Clearwater halen we nog wat foldertjes en dan rijden we in de richting van Wells Gray park. Onze eerste stop is bij de Spahats Creek Falls; een schitterende waterval. Een half uurtje rijden hier vandaan ligt de Green Mountain viewing tower. We hebben vanaf de toren een uitzicht over het park en de gehele omgeving. We maken een korte wandeling naar het Foot Lake, waar we een cache vinden. Na een bakkie rijden we verder in de richting van de andere watervallen. Eerst nemen we een kijkje bij de Dawson Falls en daarna rijden we over het terrein van de plaatselijke camping. Als laatste gaan we naar de Helmcken Falls; een smalle waterval die met een gigantisch lawaai en veel opspattend water naar beneden valt. Als we terugkomen op de parkeerplaats lunchen we voordat we verder rijden. Als we weer terug op de hoofdweg zijn, verandert het asfalt al vrij snel in een onverharde weg. Na een kilometer of zes is er een uitzichtpunt en als we terug de camper instappen besluiten we om terug te rijden naar de uitgang van het park. Die onverharde weg is met de camper geen pretje; alles achter ons rammelt enorm. Vlak na de uitgang van het park rijdt Michiel de camper het terrein van een camping op. We moeten eerst over het golfterrein. Aan het eind van het golfterrein is de campsite Wells Gray Golf Resort en ook hier hebben ze een leuk plekje voor ons. We halen de fietsen van de auto en rijden een stukje omhoog over de geasfalteerde weg. Daarna nemen we een bospad en maken een lange afdaling. Onderweg komen we een overzichtskaart tegen en dan zien we dat als we het goede pad nemen we achter op het terrein van de camping terug kunnen komen. Het pad wordt steeds smaller en er liggen veel boomstronken. We hoeven gelukkig niet veel meer te stijgen. En als we het bos uitkomen staan we opeens aan de rand van de golfbaan. Ruim drie kwartier hebben we gefietst als we terug bij de camper aankomen. In het zonnetje is het tijd voor de borrel. Als de zon achter de wolken is verdwenen, gaan we naar binnen en bereiden we de dag van morgen voor. Het is pas tegen achten als we aan ons avondeten beginnen; vandaag staan er wraps op het menu.