Wells Gray Park - Mount Robson

We rijden vandaag via Clearwater naar Valemount. Onderweg naar de camping hebben we schitterend zicht op Mount Robson.

Het was weer heerlijk rustig vannacht op de camping en we kunnen al weer buiten in het zonnetje ontbijten. De lucht is strak blauw als we rond de klok van negen uur het terrein afrijden. We hebben eerst nog een afdaling te gaan terug naar Clearwater. Daar tanken we en nemen we de weg richting Valemount. Onderweg pikken we een paar caches op. Verder genieten we van de mooie uitzichten. Rond half twee zijn we in Valemount. We zetten de camper op het parkeerterrein van het informatiecentrum en bakken tosti's, want we hebben onderhand wel trek. Daarna rijden we het dorp in op zoek naar een supermarkt. Helaas is degene die op de plattegrond staat dicht, maar gelukkig is er aan de overkant van de straat een nieuwe geopend. We halen de dingen die we nodig hebben en rijden weer terug naar de highway. Veel meer dan deze ene straat kent dit dorp niet. Het is nu nog een kilometer of 20 rijden naar Mount Robson. Onderweg zien we in de berm een dode beer liggen. We rijden ondertussen weer door een dal met aan beide kanten flinke bergen. En dan opeens komt Mount Robson in beeld; een gigantische besneeuwde top met de punt net in een wolkje. Gelukkig kunnen we hem even later ook zonder dat wolkje fotograferen. Bij de Guard watervallen gaan we er even uit en lopen we een stukje. Onderweg pakken we een ijsje want het is wederom aardig aan temperatuur. Bij het informatiecentrum in Valemount hing aangeplakt dat het de komende dagen zonnig weer en zo rond de dertig graden blijft. Vlak voor het infocentrum van Mount Robson slaan we af naar de plaatselijke camping Mount Robson. We parkeren bij de ingang en gaan het terrein op om te kijken. We vinden het een beetje tegenvallen en rijden door. Tegenover het infocentrum van Mount Robson slaan we de straat in en rijden gelijk de BC camping op. Hier zijn nog mooie plekjes genoeg. We installeren ons en gaan op de mountainbike op pad. Als we een rondje over de camping fietsen komen we bij een plekje dat wat verder van de weg ligt, zodat je niet zo veel lawaai hoort. Michiel loopt terug om de camper te halen. Daarna fietsen we een stukje door de omgeving, gaan we kijken op het informatiecentrum en halen we nog twee caches op. Tegen zessen zijn we terug bij de camper en is het tijd voor een borrel met chips. Om half acht wordt het wat frisser en gaan we naar binnen om te koken. Rosti met salade en een lekker vleesje. Na de afwas bekijken we wat we morgen willen gaan doen.