Donald - Revelstoke

Onderweg naar de Illecillewaet gletsjer maken we vandaag verschillende korte wandelingen. We kamperen in Revelstoke.

Na heerlijk geslapen te hebben blijkt het vanochtend gewoon droog te zijn en hangt de bewolking zo hoog dat je in ieder geval de toppen kunt zien. Als we een uurtje later ontbeten hebben en alles weer aan kant, begint het te spetteren en niet veel later regent het flink. We zijn ondertussen op weg naar Glacier NP. Jammer want de bewolking is ook flink gezakt, zodat we de toppen en gletsjers niet kunnen zien. Bij de ingang van het park gaan we eerst naar het informatiecentrum waar we een folder met een overzicht van de wandelroutes halen. Michiel heeft ondertussen verbinding met het draadloos netwerk en als we terugkomen bij de camper blijkt dat we nog steeds verbinding hebben. Omdat het toch koffietijd is, zetten we een bakkie en lezen we ondertussen het Nederlandse nieuws. Na de koffie rijden we een klein stukje verder. Af en toe breekt de zon even door, maar een paar minuten later regent het weer heel kort. We zetten de camper op de parkeerplaats naast de Illecillewaet camping. Vanaf hier gaan we een stuk lopen. Voor de zekerheid doen we de poncho's in de rugzak. We maken een mooie wandeling van ruim een uur naar een schitterend plekje in de richting van de Illecillewaet gletsjer. De rotsformaties hebben prachtige kleuren en we zien ook wat plakken sneeuw. Af en toe regent het heel even, maar als de bui wat langer gaat duren trekken we toch maar onze poncho's aan. Het laatste kwartier, voordat we het bordje "einde trail" bereiken regent het flink. Maar ja, nu willen we het eindpunt ook bereiken. Onderweg terug komen we meerdere stellen tegen die ook onderweg zijn. Als we weer bijna terug beneden zijn, komen we op een historische site uit. Hier staan de restanten van het Glacier House, dat hier begin 1900 gestaan heeft, toen de trein hier nog voorbij kwam. Het is een heel complex en leuk om de bijbehorende historie op de borden te lezen. Als we terug bij de camper zijn, rijden we een klein stukje verder naar een leuk uitzichtpunt om te lunchen. Na de lunch hebben we nog een korte stop bij de Rockgarden, waar we een educatief pad van een kwartier volgen. Een paar kilometer verderop lopen we ook de Hemlock Grove trail van 400 meter, maar dat valt een beetje tegen, omdat het een volledig voor rolstoelen geschikt gemaakt pad is en er weinig borden met uitleg staan. We willen een stukje verder nog een korte wandeling maken, maar dan begint het weer te spetteren. We rijden het Glacier NP uit en een half uurtje later rijden we het Mount Revelstoke NP in. Het is de bedoeling dat we hier morgen als de weersvoorspelling weer wat beter is naar boven gaan om te wandelen. Nu rijden we door naar Revelstoke, waar we een camping opzoeken. Bij het informatiecentrum vragen we waar we morgen boodschappen kunnen doen. Daarna rijden we naar de Williamson Lake Campground, die een beetje buiten het dorp ligt. We kunnen kiezen uit twee plaatsjes. Michiel heeft de mail al binnengehaald, voordat hij betaald heeft, dus met de wifi zit het wel goed.
Nu we eindelijk weer eens internet op de campsite hebben, kunnen we de registratie van alle gevonden caches weer bijwerken en dat is hard nodig.