Aldergrove - Vancouver

Na een uurtje rijden leveren de camper in in Vancouver. Vanaf ons hotel nemen we de bus naar Stanley park, waar we een heerlijke wandeling maken.

We treffen het weer met het weer vandaag. Het zonnetje schijnt al als we wakker worden en de temperatuur is aangenaam. Het is niet meer zo warm als een paar dagen geleden, maar goed we zitten ook al weer aardig richting de oceaan. Na het ontbijt pakken we de laatste spullen in en maken we de camper nog een beetje schoon. Tegen half tien rijden we weg en de tom-tom geeft aan dat we er binnen een uur zijn. We rijden van dorp naar dorp; alles is hier al aan elkaar gebouwd. Geen uit de klauwen gewassen of uitgebouwde stacaravans meer, maar fatsoenlijke vrijstaande woningen. Het is best druk op de weg en er staan veel stoplichten. Naast het verhuurbedrijf tanken we de camper voor de laatste keer vol en eten we het laatste ijsje dat nog in de vriezer lag. Daarna rijden we om half elf het terrein van Fraserway op. Het is er druk met inleveren van campers. We zetten de camper neer en lopen het kantoor in. Daar wordt aangegeven dat we eerst buiten de camper moeten laten controleren. Michiel gaat terug en een kwartiertje later komt hij met een ingevuld formulier terug. We geven bij de balie nog de te verbeteren punten aan, maar de vrouw achter de balie neemt het wel erg persoonlijk op. We worden op de lijst voor de transfer naar ons hotel gezet. En dan blijkt dat met ons erbij de bus vol is, dus dat hij vrij snel zal vertrekken. We gaan naar buiten en wachten bij onze bagage tot de bus voor komt rijden. Ondertussen zien we dat alle campers gewoon helemaal gestript worden; alles gaat er uit en ze worden goed schoongemaakt, zowel van binnen als van buiten. Dan komt de bus aanrijden en de buschauffeur heeft een heel systeem om de bagage in de bus te krijgen, zodat bij het afzetten van de mensen, steeds de juiste bagage vooraan staat. Om half twaalf staat alles erin en rijden we het terrein af. We zitten nog zo'n 50 kilometer van ons hotel af en we hebben eerst nog twee stops. Onderweg kletsen we gezellig met een Nederlands gezin, dat ook drie weken met een camper door Canada gereden heeft. Tegen half een worden wij bij ons Best Western hotel afgezet. Aan de balie worden we gelijk geholpen en kunnen we naar onze kamer op de tweede verdieping. Omdat we niet wisten hoe veel tijd we bij de verhuurmaatschappij kwijt zouden zijn, hadden we niets voorbereid voor vandaag. Vanwege het mooie weer willen we wel zo snel mogelijk op pad. De rugzak wordt uitgeladen en de dingen die we mee willen nemen gaan er weer in. We lopen een stukje richting de haven en pikken daar een cache op die we vorige keer niet konden vinden. Daarna nemen we de bus naar Stanley Park. Daar maken we een heerlijke wandeling van bijna twee uur en ondertussen pikken we nog wat caches op. Bij Beaver Lake treffen we een Amerikaanse geocachestel. Als we het park uit zijn, nemen we de bus richting Downtown. We wandelen door een stukje van Chinatown, lopen nog ergens een kerk binnen waar net een dienst bezig is en komen uiteindelijk bij de haven terecht. We zitten alleen aan de verkeerde kant van het spoor, waardoor we een heel eind om moeten lopen voor we weer in het centrum zitten. Het is ondertussen al over zessen en we gaan richting Yaletown. Dat is nog een flink stuk lopen, maar het is de moeite waard. Hier zitten gezellige restaurantjes en we kunnen nog lekker op het terras zitten. We belanden uiteindelijk bij een Thais restaurant, waar we een menuutje bestellen. Het eten smaakt heerlijk en een uurtje later lopen we in de richting van ons hotel, dat nu niet zo ver weg meer is. Het wordt nu toch wel iets frisser en het is fijn dat we onze trui bij ons hebben. In het hotel aangekomen zijn we blij dat we onze wandelschoenen uit kunnen doen en lekker voor de tv kunnen hangen en tegelijkertijd een beetje kunnen internetten. We bekijken natuurlijk ook wat we morgen kunnen gaan ondernemen.